top of page

חיזוק הראיה באמצעות תרגילי יוגה


ניתן להפחית את ההשפעה המזיקה של צפייה ממושכת במסכים על העיניים, על ידי כמה תרגילים פשוטים שניתן לבצע בכל מקום.

בשנים האחרונות חלה עלייה גדולה במספר השעות בהן אנו מבלים מול מסכים מסוגים שונים. הדבר הוביל לעליה במספר האנשים הסובלים מראיה מטושטשת, עיניים מגרדות ומימיות, כאבי ראש, ראיה כפולה, וסימפטומים נוספים הנובעים ממאמץ ממושך של העיניים.

מסכים, כגון אלו של מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים, מחייבים את המשתמשים למקד את המבט לאורך זמן במרחק הקרוב לפנים, בעוד העיניים שלנו לא נועדו לצפייה ממושכת למרחקים קצרים. הדבר יוצר מאמץ גדול על שרירי העין.

לשמחתנו, תרגילים פשוטים לעיניים עשויים להפחית את העומס ואת הנזק הנובע ממנו. ישנם מומחי עיניים הממליצים עליהם וכן מורי יוגה המודעים לדבר ומשלבים תרגילים אלו בשיעוריהם. כשמתרגלים אותם בשימת לב, תרגילים אלו יכולים לתת מנוחה לשרירי העיניים, להפחית מתח בפנים ולחזק שרירים המסייעים במיקוד הראיה. בכך ניתן למנוע מבעיות עיניים להחמיר ואולי אף לשפר את מצבן.

מעבר ליתרונות הפיזיים של התרגילים, מורי יוגה משתמשים בהם על מנת למקד את תשומת לב המתרגל פנימה, דבר המטפח עם הזמן תחושת מודעות לגוף, נוכחות פנימית ורווחה אישית.

לכן, בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם משפשפים עיניים בזמן צפייה במסך, נסו את התרגילים הבאים, כל אחד בפני עצמו או את כולם ברצף. ניתן לחזור עליהם מספר פעמים במהלך היום. התרגילים מתונים ויכולים להתאים לכל מתרגל.

bottom of page